zaterdag 5 juli 2014

De Ark van Noach

Op 2 juli 2011 ben ik met Joop en Jenny op de Ark van Noach geweest (lees hier maar). Annemieke wilde ook graag een keertje, dus toen ik in november bij Groupon een actie zag voor het 2e kaartje gratis zag heb ik die besteld. Woensdag 18 juni hadden we afgesproken om naar Dordrecht te gaan, waar de Ark nu ligt.

Ik dacht dat de Ark die ik in Gouda had gezien dezelfde is als die in Dordrecht, maar dat is niet zo.
De Ark in Dordrecht is groter en nu op ware schaal zoals deze in de Bijbel beschreven staat. Je zag hoe de Ark door Noach gebouwd werd, hoe hij en zijn familie verbleven op de Ark en natuurlijk de plaatsen waar de dieren allemaal stonden. De meeste dieren waren nep, maar er liepen ook een aantal echte dieren tussen zoals walibi's, geiten en konijnen. Ook waren er mooie volières.



In de kleinere Ark van Noach werden verschillende verhalen uit de Bijbel uitgebeeld, zoals David en Goliath en Koning Saloma met de twee moeders. Persoonlijk vond ik dat leuker dan wat ik nu heb gezien.
Maar toch was leuk om gezien te hebben en weer een aangename belevenis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten